Varför, och hur, arbetar man med gamification som strategi för att lyfta tabubelagda och svåra ämnen i en pressad hälso- och sjukvårdsmiljö? Ingrid Kihlsten, folkhälsostrateg inom sexuell, reproduktiv hälsa och rättigheter på Region Värmland, berättar om det nya kunskapsspelet Sexkampen. Du får dessutom prova en del av spelkonceptet på plats.
Digitala lösningar utgör nya möjligheter för tillgänglighet, men kan samtidigt exkludera samma grupper. Noah M Lundén har skapat ett spel anpassat för blinda och genom en kort videopresentation får vi se exempel på hur man kan arbeta med tillgänglighet i gamification.
Kom och diskutera, inspireras och knyt nya kontakter med intressanta människor på plats!
Det är kostnadsfritt, öppet för alla & du behöver inte anmäla dig någonstans. Vi bjuder på kaffe.
Välkommen!
VÄLKOMMEN PÅ HÖSTENS TECHTALK-TRÄFFAR
DATUM | TEMA |
5 november | Health gamification |
12 november | Framtidens mediamarknad |
19 november | Robotic marketing |
26 november | Prototyping |
3 december | Digitala trender 2020 |
TECH TALK VÄRMLAND – VAD & HUR?
TechTalk Värmland fokuserar på hur vi som människor, företag och organisationer påverkas av den pågående digitaliseringen. Syftet med träffarna är att lära från varandra, inspireras och utvecklas.
Om du vill tar du med dig din egen matlåda och värmer i Coffice eller hämtar mat från restaurangen Nova i bottenplan. Vi bjuder på kaffe på plats. Platsen är hos Compare på Karlstad Innovation Park om inget annat anges.
Gå gärna med i Facebook-gruppen TechTalk Värmland så får du löpande information om vad som händer och möjlighet att diskutera före och efter träffarna. Annars är det bara att dyka upp, ingen anmälan krävs.